Matura z j. polskiego jest obowiązkowa. Kto zatem pamięta, kim był Wojski? ”Natenczas Wojski chwycił na taśmie przypięty/Swój róg bawoli, długi, cętkowany, kręty [...]”. Adam Mickiewicz, ”Pan Tadeusz”.
Sięgnęliśmy po tę postać, myśląc nad koncepcją ekskluzywnego butiku z instrumentami dętymi (głównie waltornie, czyli rogi właśnie). Lubimy takie niuanse w namingu/brandingu. Unowocześniony i zinternacjonalizowany VOISKY romansuje z polską literaturą, nienachalnie wprowadzając anglojęzyczny głos/dźwięk (voice). Sklep ma działać na rynkach zagranicznych, ale dla właścicieli – muzyków klasycznych – istotne jest podkreślenie kraju macierzystego – PL. Nazwa spełnia te wyśrubowane kryteria.
Zaprojektowaliśmy także minimalistyczną identyfikację wizualną. Wpisany w font róg funkcjonuje samodzielnie jako sygnet. Skromna paleta kolorów nadaje całości szlachetności. Poloneza czas zacząć.